Klachtenprocedure

Bij By Sheela health & beauty streven wij ernaar om al onze klanten altijd tevreden de deur uit te laten gaan. Toch kan het gebeuren dat er iets gebeurt waardoor je niet tevreden bent.

Om iedere klant tevreden te houden, doorlopen we altijd voor het inzetten van de extensions een adviesgesprek. Tijdens dit adviesgesprek bespreken wij de wensen en de mogelijkheden en zorgen wij ervoor dat de extensions matchen met het eigen haar. Gedurende de behandeling zullen wij de verzorging doorlopen zodat je de gehele draagtijd plezier hebt van de extensions.

De verzorging is erg belangrijk omdat de extensions geen voeding meer krijgen van binnenuit zoals het eigen haar, daarom adviseren wij klanten om alleen verzorgingsproducten van Finnley’s te gebruiken gedurende de gehele draagtijd. Deze producten zijn speciaal ontwikkeld om de beste verzorging te geven aan zowel de extensions als het eigen haar en zijn onschadelijk voor de aanhechtingen.

 

Wij geven 100% garantie op onze Nanoring hairextensions als je het garantiepakket hebt aangeschaft in de salon.

Let op: de garantie op de hairextensions vervalt in de volgende gevallen:

  • Na 2 maanden draagtijd.

  • Het niet navolgen van het verzorgingsadvies (bijvoorbeeld het ontstaan van klitten boven de aanhechtingen door het niet voldoende borstelen, het niet slapen met een staart of vlecht, slapen met nat haar, etc.).

  • Het gebruik van andere verzorgingsproducten dan Finnley’s.

  • Chemische behandelingen zoals blonderen, ontkleuren, lichter verven, chemisch straightening, permanenten of andere schadelijke chemische behandelingen. Bij twijfel bel of app ons.

  • Het laten knippen, bijsnijden, herplaatsen of verwijderen van je hairextensions door iemand anders dan By Sheela health & beauty.

  • Het verkleuren van de hairextensions door producten zoals zonnebrandcrème.

  • Het niet tijdig melden van een klacht. Een klacht dient binnen minimaal 3 dagen aan ons gemeld te zijn na het ontstaan van de klacht.

  • Het niet willen komen of het niet komen opdagen bij een controle afspraak.

  • Bij het niet volgen van de klachtenprocedure.

 

Hieronder zullen een aantal voorbeelden beschreven worden die kunnen voorkomen tijdens het dragen van de extensions:

  • Ik heb last van jeuk bij de extensions of op de hoofdhuid

Het kan in de eerste (1 tot ongeveer 3) weken voorkomen dat je hoofdhuid wat gevoelig kan zijn. Als hairextensions nieuw voor je zijn, kan het zo zijn dat de hoofdhuid nog moet wennen. Hierover hoef je je geen zorgen te maken, want deze klacht zal na een aantal weken verdwenen zijn. Daarnaast kan het voorkomen dat de shampoo niet goed uitgespoeld wordt. Probeer tijdens het wassen van de haren hier rekening mee te houden en te zorgen dat je het haar altijd goed uitspoelt. Na een aantal weken zal de jeuk afnemen en niet meer zorgen voor een gevoelige hoofdhuid.

  • Ik verlies losse haren uit mijn extensions.

Het kan voorkomen dat je losse haren uit de extensions verliest. Wij geven altijd aan dat je gedurende de draagtijd van 3 tot 4 maanden ongeveer 1/3 van de dikte zal verliezen. Merk je dat het meer dan 1/3 is? Plan dan een controle afspraak in. Tijdens deze afspraak zal worden gekeken naar de extensions en naar de aanhechtingen hiervan en zullen er meerdere foto’s gemaakt worden om zo goed mogelijk te kijken naar wat de oorzaak is en waardoor je meer haar verliest uit de extensions.

Hou er rekening mee dat de garantie vervalt als je andere producten gebruikt dan de verzorgingsproducten van Finnley’s.

  • Ik heb last van plukverlies.

Tijdens de gehele draagtijd mag je 10% van de extensions verliezen. Als je deze bewaart, plaatsen we deze extensions kosteloos weer voor je terug. Is het meer dan deze 10%? Dan is het mogelijk om een controle afspraak te plannen. Tijdens deze afspraak zal worden gekeken naar de extensions en naar de aanhechtingen hiervan en zullen er meerdere foto’s gemaakt worden om zo goed mogelijk te kijken wat de oorzaak is en waardoor plukverlies is ontstaan.

Wij wijzen je er graag op dat door gebruik van andere producten, een medische indicatie, medicijngebruik, narcose en stress extra haaruitval kan ontstaan. Hierbij kan er ook extra plukverlies ontstaan van de extensions.

  • Ik heb last van droge punten.

Droge punten kunnen meerdere oorzaken hebben. Het kan er bijvoorbeeld aan liggen dat het haar meer verzorging nodig heeft en dat het haar uitgedroogd is door een tijdelijk gebrek hiervan. Het gebruik van de juiste producten is noodzakelijk. Soms kan het nodig zijn om de puntjes bij te knippen, wij adviseren dit iedere behandeling te doen halverwege de draagtijd.

  • Mijn extensions zijn oranje geworden.

Deze klacht kan voorkomen door het gebruik van zonnebrand dat via de huid op de extensions komt. Wij raden af om tijdens de zomerperiode of vakantieperiode het haar in aanraking te laten komen met een zonnebrandproduct.

 

Ervaar jij een klacht? Dan kun je altijd een appje sturen naar onze salon op 0643940958 of mailen naar info@bysheela.nl voor een controle afspraak. Wij kunnen een klacht alleen beoordelen tijdens een controle afspraak. Het is daarmee noodzakelijk dat je naar de salon komt hiervoor. 

Tijdens deze controle afspraak zal de Hairextensions Professional de klacht bespreken en indien nodig foto’s maken om een zo goed mogelijke beoordeling van de situatie te geven. Wij bieden je daarna een gepaste oplossing voor het probleem. Het kan zijn dat we direct je probleem kunnen oplossen. Het kan ook zijn dat we daar een nieuwe afspraak voor moeten maken.

De foto’s die gemaakt worden tijdens een controle afspraak of tijdens de oorspronkelijke inzetafspraak worden bewaard zolang noodzakelijk wordt geacht voor de volledige klachtenafhandeling.